Czy można jeść banany na lchf diecie?

0
211
banany w lchf diecie

Wiele osób pyta nas o jedzenie owoców na LCHF diecie. Bez wątpienia owoce są zdrowe, bo zawierają mnóstwo błonnika, witamin i minerałów ale niestety również dużo cukru. Są to cukry proste (węglowodany), które nie sprzyjają chudnięciu, a wręcz przeciwnie mogą powodować tycie.

Banany w lchf diecie?

Najczęściej chyba spożywanym owocem jest banan. Średniej wielkości banan zawiera około 22 gramy cukru. To więcej niż dzienna dawka węglowodanów w restrukcyjnej diecie lchf. Jeszcze więcej cukru mają suszone bananowe chipsy, aż 81 gram! Wartość GI żółtego banana wynosi około 43, a wartość GI mocno dojrzałego banana (z brązowymi plamkami) już 74! Jak widzicie banan nie pasuje w diecie lchf. Można go jedynie używać w niektórych słodkich wypiekach, ale oczywiście licząc zawartość węglowodanów w jednej porcji. Taka porcja nie powinna przekraczać 4 gramów węglowodanów.

Poniżej przedstawiamy listę najczęściej spożywanych owoców pod względem zawartości węglowodanów na 100 gram:

1. Zielona winogrona: 15,9 g

2. Banan: 13,9 g

3. Mango: 13,8 g

4. Czerwone winogrona: 11,7 g

5. Czereśnie: 11,3 g

6. Jabłko: 10,6 g

7. Kiwi: 10,3 g

8. Ananas: 10,1 g

9. Śliwka: 9,1 g

10. Gruszka: 8,8 g

11. Mandarynka: 8,7 g

12. Arbuz: 7,6 g

13. Brzoskwinia: 7,6 g

14. Jagodyr: 7,5 g

15. Pomarańcza: 7,2 g

16. Grejpfrut: 6,8 g

17. Jeżyny: 6,4 g

18. Truskawki: 6,6 g

19. Melon: 5,6 g

20. Maliny: 3,2 g

Jak widzicie owoce zawierają dużo cukru. Najmniej mają go maliny. Wszystkie owoce jagodowe jak truskawki, jagody i jeżyny mają dwukrotnie więcej cukru niż maliny. Możecie sobie pozwolić na małą porcję, pod warunkiem, że nie przekroczycie dziennej dawki węglowodanów, którą wyznaczył Wam healthy coach.

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

dieta lchf specjalista