Cukier kokosowy

cukier_kokosowy
Cukier kokosowy zwany też palmowym to cukier wyprodukowany z palmy kokosowej. Cukier kokosowy jest równie kaloryczny jak zwykły biały cukier. W odróżnieniu od innych cukrów zawiera jednak pewne składniki odżywcze jak witaminy, aminokwasy i minerały. Traktowanie kokosowego cukru jako niskokalorycznego słodzika jest jednak błędem. Cukier ten podobnie jak inne węglowodany powoduje podwyższenie poziomu cukru we krwi oraz wydzielanie insuliny.

Cukier kokosowy versus kokos

Cukier kokosowy posiada delikatny karmelowo kokosowy smak i przyjemny zapach. Jest mniej rafinowany niż cukier z buraków, bo zawiera witaminy, minerały i inne składniki odżywcze. To właśnie one wpływają na niższy indeks glikemiczny (35) tego cukru. Kokosowy cukier jest produkowany z nektaru, który znajduje się w kwiatach kokosowych palm. Kwiaty pozbawione nektaru obumierają przez co nie mogą wytworzyć kokosu. Producenci kokosowych palm szybko przerzucili się na produkcję kokosowego cukru, która przynosi większe zyski. Nie da się ukryć, że kokosowy cukier jest bardzo drogi. Wraz z produkcją kokosowego cukru zmniejsza się produkcja kokosu. I znowu cukier wygrywa!

Cukier kokosowy w diecie

Porównując kokosowy cukier do kokosu, z którego można pozyskać mleko kokosowe, olej kokosowy, kokosowe wiórki jak i kokosową mąkę jest on zdecydowanie mniej wartościowy.  Nie jest to niskokaloryczny słodzik, a tak naprawdę to jedna łyżeczka zawiera tyle samo kalorii co biały cukier. Cukier ten zwiększa również wydzielanie insuliny podobnie jak inne węglowodany. Jakby nie było zawiera około 80% sacharozy. Niektóre źródła podają, że kokosowy cukier ma właściwości odchudzające. Jest to dosyć dalekie od prawdy stwierdzenie. Fakt, że enzymy zawarte w cukrze przyspieszają wchłanianie cukrów świadczy tylko o tym, że są to węglowodany szybko przyswajalne, a te należy wykluczyć z diety odchudzającej. Polecanie cukru diabetykom mija się z celem. Cukier podnosi poziom glukozy we krwi, więc diabetycy powinni go unikać.

Poprzedni artykułCo to jest błonnik witalny?
Następny artykułSiemię lniane w odchudzaniu
Cześć! Nazywam się Małgorzata Haggu. Jestem molekularnym biologiem oraz trenerem zdrowego żywienia. Od wielu lat promuję zdrowy styl życia na podstawie zdobytej wiedzy oraz własnego doświadczenia. Jestem gorącą zwolenniczką lchf diety, która jest również moim stylem życia prawie od 10 lat. Według mnie zdrowy styl życia to przede wszystkim prawidłowa dietoterapia, która poprawia nie tylko fizyczne zdrowie ale także zdrowie psychiczne. Wierzę, że zmiana nawyków żywieniowych polepsza relację z własnym ciałem, zaprowadza równowagę hormonalną ale też pozostawia miejsce na przyjemności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here