Czy powolne jedzenie pomaga schudnąć?

0
97
powolne jedzenie odchudza

Wiele osób je za szybko i niedokładnie przeżuwa pokarm. Szybkie jedzenie może doprowadzić do nadwagi i innych problemów zdrowotnych. Powolne jedzenie sprawia, że każdy kęs jest rozkoszą dla zmysłów. Powolne jedzenie syci na dłużej.

Szybkie jedzenie może spowodować przyrost wagi

Ludzie, którzy jedzą szybko zwykle ważą więcej. Na ogół szybkie jedzenie wiąże się ze stresem lub brakiem czasu. Ważne jest aby jeść przy stole, gotować swoje posiłki. Już samo gotowanie uspokaja ośrodki głodu. Często osoby, które spędzają w kuchni sporo czasu twierdzą, że są już najedzone od samego gotowania.

Jest to prawdą. Gotowanie to często powolny proces, który wpływa relaksująco. Rozprężony umysł zapomina o głodzie podczas przyrządzania posiłków.

Hormony kontrolują apetyt

Hormony kontrolują apetyt i ilość potrzebnej energii. Głód powoduje wydzielanie hormonu zwanego greliną. Z chwilą dostarczenia organizmowi pokarmu inne hormony blokują wydzielanie greliny. Sygnalizacja hormonalna jest monitorowana przez mózg. Te procesy trwają na ogół do 20 minut. Zatem powolne jedzenie daje mózgowi potrzebny czas na odbiór tych sygnałów.

Zbyt szybkie jedzenie często prowadzi do przejadania się, ponieważ mózg nie ma wystarczająco dużo czasu, aby odebrać sygnały.

Powolne jedzenie odchudza

Powolne jedzenie odchudza poprzez zmniejszenie ilości spożywanego pokarmu. Jedząc wolno szybciej zostają pobudzone hormony sytości. Powolne jedzenie sprzyja dokładnemu żuciu. Aby jeść powoli, przed połknięciem należy dokładnie przeżuć jedzenie. Pomoże to zmniejszyć spożycie kalorii i zrzucić wagę.

Żucie jedzenia to pierwszy etap trawienia. Dobrze pogryzione jedzenie to również komfort dla żołądka. Warto więc cieszyć się powolnym jedzeniem, bo porcje zjedzonego pokarmu będą małe, a cały posiłek mniej kaloryczny.

Inne zalety powolnego jedzenia

Powolne jedzenie może również poprawić zdrowie i jakość życia w inny sposób. Jedzenie sprawia nam przyjemność. Cieszymy się każdym kęsem, konsystencją i smakiem jedzenia podanego na pięknym talerzu.

Żucie poprawia trawienie i pozwala przyswajać lepiej odżywcze składniki. Powolne jedzenie pozwala przejąć kontrolę nad jedzeniem. Jemy wtedy, kiedy czujemy głód. Uczucie głodu jest wtedy naturalne nie spowodowane stresem.

Powolne jedzenie i skupianie się na jego smaku to świetne lekarstwo na stres. Zmniejszenie tempa jedzenia uspokaja myśli. Podczas jedzenia powinniśmy myśleć o jedzeniu, a nie skupiać się na problemach. Jedzenie jeśli jedzone wolno działa uspokajająco.

 

dieta lchf specjalista