30 dni na mięsnej diecie

0
418
detoks mięsny lchf dieta odchudzanie

Na pewno spotkaliście się z pojęciem detoks, które tak frekwentnie pojawia się w przeróżnych mediach. Ale czy wiecie, że istnieje detoks mięsny? Z czym najczęściej kojarzy się detoks? Wyciskanie i picie soków z owoców i warzyw oraz różnego rodzaju posty to popularne próby na oczyszczenie organizmu z trucizn i złogów. Czy detoks mięsny jest możliwy i wpływa korzystnie na zdrowie i samopoczucie? Czy detoks i post to to samo?

Co to jest detoksykacja?

Klikając detoksykacja w google wyszukiwarce na pierwszym miejscu pojawiają się rubryki na temat oczyszczania poprzez soki owocowe. Detoksykacja czyli w skrócie detoks to rodzaj postu, który polega na wykluczeniu pewnych produktów spożywczych. Czy soki owocowe naprawdę sprzyjają detoksykacji? Czy taki detoks dobrze wpływa na zdrowie i wagę ciała?

Co to jest post?

Post jest znany od czasów Hipokratesa i oznacza jedzenie i picie o określonych porach lub ograniczenie kalorii. W zależności od rodzaju postu jest możliwe:

  • Utrata nadwagi
  • cofnięcie insulinooporności
  • cofnięcie cukrzycy typu 2
  • zmniejszenie przewlekłych badań
  • autofagia czyli oczyszczanie komórek

Spadek wagi, zmniejszenie zapaleń i kontrola nad insuliną zmniejszają ryzyko zachorowania na raka, choroby neurodegeneracyjne, choroby układu krążenia i serca, cukrzycy typu 2, udaru mózgu czy wysokie ciśniecie. Skoro detoks poprzez post jest tak korzystny dla zdrowia dlaczego nie lepiej więc pościć o wodzie i soli, szybszy efekt, tanio ale czy zdrowo?

Jak wiadomo post można prowadzić przez jakiś okres czasu, przerywać go i potem do niego wracać. Ciesząc się z jego efektów jakim niewątpliwie jest poprawa metabolicznego zdrowia prędzej czy później zaczynamy jeść, czy zdrowo? Nasuwa się pytanie jak przedłużyć okres postu tak aby nie zaszkodził naszemu zdrowiu?

To, jak długo dana osoba może pościć, zależy od wielu czynników. Waga na początku postu,  metaboliczne zdrowie i wyraźny cel mają znaczący wpływ na długość postu.

Czy jeden rodzaj postu jest lepszy od drugiego?

Jakość i długość postu powinna zawsze wpływać pozytywnie na zdrowie. Czy można zatem pościć dłużej i zadowolić się zmniejszeniem kalorii w diecie tak aby zachować efekt postu i nie popaść w efekt jojo? Oczywiście, wszystko zależy od rodzaju diety.

Dieta powinna nie tylko oczyszczać organizm ale również dostarczać odżywczych substancji w wystarczających ilościach. Zgodnie z tą zasadą produkty spożywcze powinny być wysoko biodostępne, wolne od alergenów oraz kaloryczne na tyle aby zaspokoić głód i pobudzić metabolizm tłuszczów zmagazynowanych w tkance tłuszczowej.

Dobry post to taki post, który można ocenić. Wyniki postu można sprawdzić za pomocą badania krwi. Należy zwrócić uwagę na poziom cukru we krwi, poziom trójglicerydów i cholesterolu. Ważne są również subiektywne odczucia jak poprawa przemiany materii, lepszy sen, więcej energii, zwiększone libido, przyrost tkanki mięśniowej, zmniejszony obwód w pasie i wiele innych.

Czy czerwone mięso szkodzi?

Na temat czerwonego mięsa i jego wpływu na zdrowie krąży wiele teorii. Najlepiej wypróbować mięsny detoks i wtedy ocenić jego wyniki. Dieta mięsna jest bardzo łatwa do przeprowadzenia. Można jeść mięso pieczone lub smażone w naturalnych tłuszczach jak smalec lub masło, popijając wodą z rozpuszczonymi elektrolitami.

Wszystkie diety eliminacyjne, a więc diety wykluczające jakiś składnik pożywienia mogą zapewnić tymczasowy wynik niezależnie od tego czy jemy tylko owoce, warzywa czy czerwone mięso. Dlaczego jednak lepiej wybrać 30 dniowy mięsny detoks od owocowego czy innego detoksu?

Detoks mięsny

Czerwone mięso jest bardzo pożywne ponieważ oznacza się wysoką biodostępliwością. Jest jednym z niewielu produktów, który bardzo rzadko powoduje alergię pokarmową lub wywołuje nietolerancję. Ewolucyjnie ludzki organizm jest przystosowany do jedzenia i trawienia mięsa, które zawsze było głównym źródłem energii. Mięso jest źródłem cennego białka i naturalnego tłuszczu, które dobrze sycą. Wiele osób przechodząc na detoks mięsny intuicyjnie zaczyna spożywać mniej kalorii, ponieważ uczucie sytości pozostaje na długo. Zatem za pomocą diety mięsnej można spokojnie bez głodu zmniejszyć ilość kalorii w diecie.

Zmniejszenie zapotrzebowania na kalorie w naturalny sposób jest możliwe jedynie w diecie, która zawiera produkty wysokoenergetyczne o wysokiej biodostępliwości i wolne od alergenów. Przede wszystkim taką dietę można stosować długo i bez głodu.

 

 

dieta lchf specjalista