Dieta tłuszczowa – sposób na redukcję i masę.

0
148
dieta tłuszczowa

Dieta tłuszczowa to dieta polegająca na wyeliminowaniu do minimum węglowodanów i ograniczenia białka na rzecz wysokowartościowego tłuszczu. Dieta tłuszczowa to odmiany diet niskowęglowodanowych, do których między innymi należą dieta Atkinsa i Kwaśniewskiego.

Dieta wysokotłuszczowa to popularny sposób na odchudzanie jak również redukcję nadmiaru tłuszczu. W zależności od potrzeb główne makroelementy jak białko, tłuszcze i węglowodany powinny wchodzić w skład dziennej diety w określonych proporcjach. Ilość makroelementów zależy od budowy ciała, płci oraz fizycznego wysiłku.

Dieta tłuszczowa – back to basic

Dieta tłuszczowa to powrót do przeszłości. Tak odżywiali się nasi dalecy przodkowie. Jeszcze sto lat temu nie słyszano o syndromie metabolicznym. Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych to era produktów „light” i produktów „0% tłuszczu”, których żniwo teraz zbieramy.

Prawda jest taka, że odkładająca się tkanka tłuszczowa to wynik nadmiernego spożycia kalorii, które niekoniecznie muszą pochodzić z tłuszczu. Nadmiar węglowodanów również odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Zatem jak to jest możliwe, że jedząc tłuszcz i bardzo ale to bardzo małe ilości węglowodanów tkanka tłuszczowa ulega redukcji?

System żywieniowy oparty głównie na tłuszczach wiąże się ze zmianami w organizmie, które mają charakter metaboliczny i są kontrolowane przez hormony. Dieta tłuszczowa powoduje redukcję tkanki tłuszczowej, ponieważ nie pobudza insuliny. To główna cecha diety, która ma również dramatyczny wpływ na zdrowie.

Tłuszcz leczy insulinooporność i cukrzycę tylko wtedy, jeśli jest głównym źródłem energii. Brak insuliny i glukozy powoduje, że organizm szuka alternatywnych źródeł energii. Stają się nimi ketony pochodzące z tłuszczów.Podobny efekt można uzyskać podczas okresowego postu i ciężkiego wysiłku fizycznego.

Dieta tłuszczowa na redukcję i masę

Cykliczna dieta ketogeniczna (CDK) to rodzaj diety tłuszczowej stosowanej w budowie mięśni. Rozpoczynając CDK trzeba najpierw wejść w ketozę. Tego typu dieta tłuszczowa jest głównie stosowana przez profesjonalnych sportowców i wiąże się ze znacznym udziałem tłuszczów, średnim udziałem białek, natomiast węglowodany są na przemian ucinane lub spożywane w dużych ilościach poprzez tak zwane doładowanie.

CDK jest więc dietą tłuszczową dla osób o określonych predyspozycjach i budujących mięśnie. Tłuszcze w niej są ważnym faktorem w optymalizacji produkcji hormonów zaś węglowodany do wykorzystania jej anabolicznego działania.

Dieta tłuszczowa może przynieść świetne rezultaty, wymaga jednak dużego samozaparcia i rygorystycznego przestrzegania zasad.

 

 

 

 

 

dieta lchf specjalista