Jak kolagen wybrać i jak go stosować

0
122
kolagen jak stosować i jaki kolagen wybrać

Kolagen to jedno z najważniejszych białek w organizmie. Jest to zespół białek o podobnej strukturze, który ma właściwości wiążące. Około 25 – 30% wszystkich białek ustrojowych stanowi kolagen. Jaki kolagen wybrać i jak go stosować zależy od jakości produktu, a więc jego biodostępliwości i potrzeb organizmu. Produkcja kolagenu jak i jego rozkład zachodzą w organizmie równolegle. Z wiekiem jednak synteza kolagenu ulega znacznemu zmniejszeniu. Dlatego warto postawić na suplementację kolagenową aby poprawić jakość skóry, włosów, paznokci, stawów czy ścięgien.

Jaki kolagen wybrać ?

Kolagenowa mieszanka aminokwasów powinna zawierać wysoki procent białka. Kolagen, który my stosujemy zawiera 91% białka, jest produktem o neutralnym smaku i zapachu, łatwo rozpuszczalnym i jest pochodzenia zwierzęcego. Dlaczego zwierzęcego?

Ludzki organizm i zwierzęcy mają bardzo zbliżony do siebie skład wartościowych białek. Są to uwarunkowania ewolucyjne, bo w końcu pochodzimy od zwierząt. Za pewne kolagenowi pochodzenia roślinnego np. z alg można przypisać wiele dobroci ale z pewnością nie w kwestii odbudowy kolagenu jakiego ludzki organizm potrzebuje.

Suplementacja kolagenowa powinna być zdominowana przez trzy aminokwasy: glicynę, prolinę i hydroksyprolinę. Charakterystyczna dla kolagenu jest również hydroksylizyna. Zarówno hydroksyprolina jak i hydroksylizyna ulegają hydroksylacji podczas obecności kwasu askorbinowego czyli witaminy C. Dlatego aby zwiększyć biodostępność tych aminokwasów ważna jest odpowiednia ilość witaminy C w organizmie.

jaki kolagen wybrać

Jak stosować kolagen?

Zapotrzebowanie na kolagen wzrasta wraz z wiekiem, ponieważ jego endogenna produkcja ulega znacznemu zmniejszeniu. Nie na darmo kolagen zwany jest eliksirem młodości. Niedobór kolagenu można również zaobserwować w stanach niedożywienia organizmu związanych z nieprawidłową dietą oraz dużym wysiłkiem fizycznym. Dlatego warto stosować suplementację kolagenową aby opóźnić proces starzenia skóry czy wzmocnić stawy, ścięgna i kości. Kolagen można nabyć w formie proszku, płynu czy tabletek. Polecamy kolagen w proszku o wysokiej biodostępności pochodzenia ekologicznego, bez konserwantów, bez węglowodanów i bez antybiotyków. Kolagen można dodawać do koktajli. 1 łyżka dziennie kolagenu daje widoczne efekty już po 3 miesiącach.

Właściwości kolagenu

Powszechnie białka kolagenowe uważane są niskowartościowe, jednakże są one niezbędne do prawidłowej regeneracji włókien kolagenowych w organizmie. Jaki kolagen wybrać zależy od celu i jakości produktu. Dzięki stosowaniu doustnej suplementacji kolagenowej w celach prozdrowotnych lub pielęgnacyjnych można:

  • wzmocnić paznokcie, skórę i włosy
  • opóźnić proces starzenia skóry
  • zapobiec wypadaniu włosów
  • ujędrnić skórę, poprawić jej elastyczność i zredukować cellulity
  • poprawić stan stawów
  • poprawić stan tkanki chrzęstnej, kostnej i łącznej
  • chronić skórę przed nadmiernym napromieniowaniem

 

dieta lchf specjalista