Makaron bez mąki i glutenu

0
1091
makaron bez mąki lchf dieta odchudzanie

Czego najbardziej Wam brakuje na lchf diecie? Może makaronu? Tradycyjny, wysokowęglowodanowy makaron można zastąpić warzywnym makaronem z cukinii lub dyni. Można również stosować makaron z alg lub makaron bez mąki.

Poza tym można przyrządzić makaron z jajek, błonnika i kremowego serka. Przepis do złudzenia przypomina lchf naleśniki. Makaron bez mąki i glutenu piecze się w piekarniku, a potem kroi na cienkie paski. Może to być tagliatelle czy nieco szersze papardelle.

Najlepiej zwinąć makaron w rulon i cienko pokroić. Krojąc makaron można użyć radełka do pizzy.

Makaron bez mąki smakuje jak tradycyjny makaron i pasuje do wszystkich sosów. Jest bardzo smaczny i pożywny. Można go przechowywać w zamkniętym naczyniu w lodówce przez kilka dni lub nawet zamrozić.

Tak więc jeśli tęsknicie za makaronem to wypróbujcie ten przepis. Makaron na pewno będzie Wam smakować. Na pewno będzie pyszny z sosem serowym lub

lchf_makaron_diet_odchudzanie

Makaron bez mąki i glutenu

3 porcje

Składniki

4 jajka

130 g serka phladelphia lub łaciate, 23%

2½ łyżki fiber husk, błonnik

Przygotowanie

Nastawić piekarnik na 160ºC. Zmiksować jajka z serkiem i błonnikiem na gładką masę.  Rozsmarować masę cienko w formie wyłożonej papierem do pieczenia. Można przykryć masę arkuszem dodatkowego papieru i rozwałkować ciasto cienko jak tylko się da. Pozostawić papier do pieczenia na wierzchu i wstawić formę do piekarnika. Piec przez 10 minut. Upieczony placek wyjąć z piekarnika i ostudzić. Zwinąć w rulon i pokroić na cienkie paski.

Wartość energetyczna jednej porcji 247 kcal

Tłuszcz – 20 g

Białko – 13 g

Węglowodany – 1,0 g

Błonnik – 5,7 g

 

dieta lchf specjalista