Kto i jak może trenować będąc na lchf diecie

0
271
trening i nadwaga

Jeśli chcesz zdrowo schudnąć i zachować wymarzoną wagę do końca życia to zmień dietę na dietę wysokotłuszczową. Jeśli chcesz schudnąć i polepszyć swoją kondyncję to obok lchf diety potrzebujesz regularnie trenować. LCHF dieta bez problemu pomoże Ci w odchudzaniu, polepszy zdrowie i kondycję.

Trening – duża nadwaga

Uważamy, że trening zwłaszcza duży wysiłek fizyczny jak bieganie, kardio nie jest wskazany dla osób o bardzo dużej nawadze. Trening może spowodować różne kontuzje. Obciążony kilogramami tłuszczu organizm poddany dodatkowo ekstremalnemu wysiłkowi jest zestresowany i narażony na powikłania. Przykładem jest tu amerykański program Bigest Looser. Ludzie z ogromną nadwagą poddani są niesamowitemu wysiłkowi fizycznemu, cierpią i praktycznie szkodzą swojemu zdrowiu. Trening jest dla osób zdrowych o niskiej nadwadze, a nie osób o otyłości czasami przekraczającej dwukrotnie normalną wagę. Dopiero, kiedy człowiek pozbędzie się zbędnych kilogramów za pomocą lchf diety, która gwarantuje to bez jakichkolwiek problemów, może zacząć trenować i polepszyć swoją kondycję. Oczywiście trening można dostosować do wagi. Pływanie jest wskazane dla osób o dużej nadwadze, bo nie obciąża stawów. Osoby, które nie umieją pływać mogą chodzić w basenie ubrane w specjalną kamizelkę.

Trening – kondycja i budowa mięśni

Co innego jeśli osoba z dobrą kondycją fizyczną chce przejść na dietę niskowęglowodanową i wciąż zachować masę ciała. Objawy jak zmęczenie, słabość, brak koncentracji, a nawet zawroty głowy dają się we znaki podobnie jak u osób trenujących z bardzo dużą nadwagą. Przyczyną tutaj jest oczywiście zmiana źródła energii z węglowodanów na tłuszcze, a nie nadwaga. LCHF dieta mimo wszystko przynosi dobre rezultaty w ciężkim treningu, spala tłuszcz i buduje mięsnie jeśli odpowiednio nią się manipuluje.

Krótki trening

LCHF dieta skutecznie pozbawia tkanki tłuszczowej ale nie przyczynia się do nadmiernego wzrostu tkanki mięśniowej. Jeśli celem jest wzrost tkanki mięśniowej to wiadomo że zapasy glikogenu w mięśniach spadają wraz z efektami lchf diety na tkankę tłuszczową. Z małymi zasobami glikogenu trudno jest więc stymulować rozrost tkanki mięśniowej. Długie treningi, które uwzględniają dźwiganie ciężarów z czasem prowadzę do zmniejszenia masy mięśni i utraty siły. Ponieważ organizm potrzebuje szybkiej energii dochodzi do spalania białka zawartego w mięśniach i stąd utrata tkanki mięśniowej. Jak więc trenować na lchf diecie i budować mięśnie? Jest na to rada- krótki trening. Krótkie treningi nie wymagają dużego nakładu energii. Zapytacie ale przecież lchf dieta to dieta wysokoenergetyczna! Tak, zgadza się ale spalanie tłuszczu wymaga dużo energii i czasu. Jest powolne przez co uczucie sytości jest długie I chudniemy. Dlatego też uzupełnianie zasobów glikogenu trwa dłużej ale wystarcza na krótkie treningi. Dla kogoś kto spędza czas w siłowni całymi dniami krótki trening wydaje się stratą czasu. Jest to nieprawdą. Krótki trening można z powodzeniem kombinować z długim treningiem. Krótki trening powinien być mocno siłowy i szybki. Wymaga rozgrzewki aby uniknąć kontuzji. Należy również podzielić trening i trenować różne części ciała na zmianę. ATP czyli nośnik energii w mięśniach podczas krótkich treningów jest na najwyższym poziomie. Wtedy można naprawdę wygenerować dużą moc wyjściową. Tak więc lchf dieta przynosi efekty nie tylko w odchudzaniu ale i budowie masy ciała.

Podsumowanie

Trening jest dla zdrowych osób. Nadmierna otyłość jest chorobą i wynikiem nieprawidłowego odżywiania, a nie brakiem ruchu. Krótki trening gwarantuję rozrost tkanki mięśniowej nawet u osób będących na lchf diecie. Celem odchudzania jest spadek wagi. Trening przyczynia się do poprawy kondycji i sylwetki ciała ale tylko pośrednio do utraty nadwagi.

dieta lchf specjalista