piątek, 14 czerwca, 2024
Strona głównaOdżywianieJaki kolagen wybrać i jak go stosować

Jaki kolagen wybrać i jak go stosować

Kolagen to jedno z najważniejszych białek w organizmie. Jest to zespół białek o podobnej strukturze, który ma właściwości wiążące. Około 25 – 30% wszystkich białek ustrojowych stanowi kolagen. Jaki kolagen wybrać i jak go stosować zależy od jakości produktu, a więc jego biodostępności i potrzeb organizmu. Produkcja kolagenu jak i jego rozkład zachodzą w organizmie równolegle. Z wiekiem jednak synteza kolagenu ulega znacznemu zmniejszeniu. Dlatego warto postawić na suplementację kolagenową aby poprawić jakość skóry, włosów, paznokci, stawów czy ścięgien.

Jaki kolagen wybrać ?

Kolagenowa mieszanka aminokwasów powinna zawierać wysoki procent białka. Kolagen, który my stosujemy zawiera 91% białka, jest produktem o neutralnym smaku i zapachu, łatwo rozpuszczalnym i jest pochodzenia zwierzęcego. Dlaczego zwierzęcego?

Ludzki organizm i zwierzęcy mają bardzo zbliżony do siebie skład wartościowych białek. Są to uwarunkowania ewolucyjne, bo w końcu pochodzimy od zwierząt. Za pewne kolagenowi pochodzenia roślinnego np. z alg można przypisać wiele dobroci ale z pewnością nie w kwestii odbudowy kolagenu jakiego ludzki organizm potrzebuje.

Suplementacja kolagenowa powinna być zdominowana przez trzy aminokwasy: glicynę, prolinę i hydroksyprolinę. Charakterystyczna dla kolagenu jest również hydroksylizyna. Zarówno hydroksyprolina jak i hydroksylizyna ulegają hydroksylacji podczas obecności kwasu askorbinowego czyli witaminy C. Dlatego aby zwiększyć biodostępność tych aminokwasów ważna jest odpowiednia ilość witaminy C w organizmie.

jaki kolagen wybrać

Jak stosować kolagen?

Zapotrzebowanie na kolagen wzrasta wraz z wiekiem, ponieważ jego endogenna produkcja ulega znacznemu zmniejszeniu. Nie na darmo kolagen zwany jest eliksirem młodości. Niedobór kolagenu można również zaobserwować w stanach niedożywienia organizmu związanych z nieprawidłową dietą oraz dużym wysiłkiem fizycznym. Dlatego warto stosować suplementację kolagenową aby opóźnić proces starzenia skóry czy wzmocnić stawy, ścięgna i kości. Kolagen można nabyć w formie proszku, płynu czy tabletek. Polecamy kolagen w proszku o wysokiej biodostępności pochodzenia ekologicznego, bez konserwantów, bez węglowodanów i bez antybiotyków. Kolagen można dodawać do koktajli. 1 łyżka dziennie kolagenu daje widoczne efekty już po 3 miesiącach.

Właściwości kolagenu

Powszechnie białka kolagenowe uważane są niskowartościowe, jednakże są one niezbędne do prawidłowej regeneracji włókien kolagenowych w organizmie. Jaki kolagen wybrać zależy od celu i jakości produktu. Dzięki stosowaniu doustnej suplementacji kolagenowej w celach prozdrowotnych lub pielęgnacyjnych można:

wzmocnić paznokcie, skórę i włosy

opóźnić proces starzenia skóry

zapobiec wypadaniu włosów

ujędrnić skórę, poprawić jej elastyczność i zredukować cellulity

poprawić stan stawów

poprawić stan tkanki chrzęstnej, kostnej i łącznej

chronić skórę przed nadmiernym napromieniowaniem

Małgorzata Haggu
Małgorzata Haggu
Cześć! Nazywam się Małgorzata Haggu. Jestem molekularnym biologiem oraz trenerem zdrowego żywienia. Od wielu lat promuję zdrowy styl życia na podstawie zdobytej wiedzy oraz własnego doświadczenia. Jestem gorącą zwolenniczką lchf diety, która jest również moim stylem życia prawie od 10 lat. Według mnie zdrowy styl życia to przede wszystkim prawidłowa dietoterapia, która poprawia nie tylko fizyczne zdrowie ale także zdrowie psychiczne. Wierzę, że zmiana nawyków żywieniowych polepsza relację z własnym ciałem, zaprowadza równowagę hormonalną ale też pozostawia miejsce na przyjemności.
Podobne artkuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

dieta lchf pomoc specjalisty

Najnowsze artykuły

Ostatnie komentarze